-
Категорія: Публічна інформація
-
Опубліковано: 19 червня 2019
-
Останнє оновлення: 02 червня 2022
-
Перегляди: 998
Регіональне замовлення на підготовку фахівців та робітничих кадрів для ПТНЗ у 2021 році
Регіональне замовлення на підготовку фахівців та робітничих кадрів для ПТНЗ у 2021 році
НОРМАТИВНО-ПРАВОВІ ДОКУМЕНТИ, ЩО РЕГЛАМЕНТУЮТЬ ПИТАННЯ БУЛІНГУ
9.Закон України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо протидії булінгу (цькуванню)» від 18 грудня 2018 р. № 2657-VШ 19 січня 2019 року набув чинності.https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2657-19#Text
10. Лист МОН № 1/9-414 від 27.06.2019 року «Деякі питання щодо створення у 2019/2020 н. р. безпечного освітнього середовища, формування в дітей та учнівської молоді ціннісних життєвих навичок»
https://osvita.ua/legislation/Ser_osv/65427/
11. Наказ МОН №1646 від 28.12.2019 Деякі питання реагування на випадки булінгу (цькування) та застосування заходів виховного впливу в закладах освіти
https://osvita.ua/legislation/Ser_osv/70993/?
12.Лист МОН від 10.03.2021 № 1/9-128 «Щодо необхідності проведення додаткових профілактичних заходів в середовищі дітей та підвищення обізнаності батьків»;https://osvita.ua/legislation/Ser_osv/81369/
13.Лист МОН від 24.08.2023 № 1/12702-23 «Щодо організації виховного процесу в закладах освіти у 2023/2024 навчальному році»;https://osvita.ua/legislation/Ser_osv/89848/
14. Указ Президента України від 24.03.2021 №119/202 «Про Національну стратегію у сфері прав людини»;https://www.president.gov.ua/documents/1192021-37537
15.Постанова Кабінету міністрів України від 28.07.2021 №775 «Про внесення змін до Порядку забезпечення соціального захисту дітей, які перебувають у складних життєвих обставинах, у тому числі дітей, які постраждали від жорстокого поводження»; https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/775-2021-%D0%BF#Text
16. Постанова Кабінету міністрів України від 24.02.2021 №145 «Питання Державної соціальної програми запобігання та протидії домашньому насильству та насильству за ознакою статі на період до 2025 року».
https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/145-2021-%D0%BF#Text
ЗАТВЕРДЖУЮ
Директор ДНЗ
«Вище професійне
училище №7
м. Вінниці»
Нартовський В.Ю.
План надання соціально-психологічних послуг
У ДНЗ «Вище професійне училище №7 м. Вінниці» діє психологічна служба, що забезпечує своєчасне і систематичне вивчення психофізичного розвитку здобувачів освіти, мотивів їх поведінки і діяльності з урахуванням вікових, інтелектуальних, фізичних, гендерних та інших індивідуальних особливостей, сприяє створенню умов для виконання освітніх і виховних завдань. Психологічне забезпечення освітнього процесу здійснює практичний психолог.
Соціально-педагогічний патронаж у нашому навчальному закладі сприяє взаємодії училища, сім’ї і суспільства у вихованні здобувачів освіти, їх адаптації до умов соціального середовища, забезпечує консультативну допомогу батькам. Соціально-педагогічний патронаж здійснює соціальний педагог.
Метою діяльності психологічної служби є сприяння створенню умов для соціального та інтелектуального розвитку здобувачів освіти, охорони психічного здоров’я, надання психологічної та соціально-педагогічної підтримки всім учасникам освітнього процесу відповідно до цілей та завдань системи освіти.
Практичний психолог закладу здійснює:
• психологічне забезпечення освітнього процесу;
• психологічний супровід психічного, розумового, соціального і фізичного розвитку здобувачів освіти;
•психологічну діагностику та аналіз динаміки психічного, розумового і соціального розвитку здобувачів освіти;
•психологічний супровід адаптації до умов освітнього процесу;
•реалізацію розвивальних, профілактичних, просвітницьких, корекційних програм з урахуванням індивідуальних, гендерних, вікових особливостей здобувачів освіти;
•консультативну допомогу всім учасникам освітнього процесу з питань навчання, виховання здобувачів освіти, особистісного та професійного розвитку тощо;
•роботу з постраждалими від насильства дітьми тощо.
Практичний психолог бере участь в:
• освітній діяльності, спрямованій на забезпечення всебічного розвитку здобувачів освіти як особистості та найвищої цінності суспільства, їх талантів, інтелектуальних, творчих і фізичних здібностей, формування цінностей і необхідних для успішної самореалізації компетентностей, виховання відповідальних громадян, які здатні до свідомого суспільного вибору та спрямування своєї діяльності на користь іншим людям і суспільству;
• роботi педагогічної ради, психолого-педагогічних консиліумів, семiнарiв і засiдань методичних об’єднань;
• розробці та впровадженні розвивальних, корекційних програм, посiбників, методичних рекомендацій, планів освітньої діяльності з урахуванням індивідуальних, гендерних, вікових особливостей здобувачів освіти, а також для осіб, які перебувають на індивідуальній та інклюзивній формі навчання.
Практичний психолог сприяє:
• формуванню у здобувачів освіти відповідальної та безпечної поведінки в ситуаціях ризику, навичок здорового способу життя, збереження репродуктивного здоров’я, готовності до самореалізації;
• профільному та професійному самовизначенню здобувачів освіти, формуванню життєвої компетентності;
• формуванню соціально-комунікативної компетентності обдарованих дітей;
• попередженню та профілактиці професійного вигорання педагогічних працівників;
• формуванню психологічної готовності учасників освітнього процесу до взаємодії в інклюзивному середовищі з дитиною з особливими освітніми потребами;
• формуванню психологічної культури учасників освітнього процесу;
• попередженню будь-яких видів і форм насильства та конфліктів серед здобувачів освіти;
• формуванню небайдужого ставлення здобувачів освіти до постраждалих дітей, усвідомлення необхідності невідкладного інформування педагогів про випадки домашнього насильства і конфліктів серед здобувачів освіти, що стали їм відомі.
Соціальний педагог здійснює:
• соціально-педагогічний супровід здобувачів освіти, колективу та мікрогруп, осіб, які потребують піклування чи перебувають у складних життєвих обставинах;
• просвітницьку та профілактичну роботу серед учасників освітнього процесу з питань запобігання та протидії домашньому насильству, у тому числі стосовно дітей та за участю дітей, злочинності, алкоголізму, наркоманії тощо;
• вивчення та аналіз соціальних умов розвитку здобувачів освіти, мікроколективу групи, колективу в цілому, молодіжних громадських організацій.
Соціальний педагог з бере участь у:
• роботi педагогічної ради, психолого-педагогічних консиліумів, семiнарiв і засiдань методичних об’єднань;
• плануванні і реалізації завдань соціалізації здобувачів освіти, адаптації їх у новому колективі і соціальному середовищі;
• наданні допомоги дітям і сім’ям, що перебувають у складних життєвих обставинах або потребують посиленої педагогічної уваги чи мають особливі освітні потреби, в тому числі постраждалим від насильства та військових конфліктів.
Соціальний педагог сприяє:
• взаємодії закладів освіти, сім’ї і суспільства у вихованні здобувачів освіти, їх адаптації до умов соціального середовища, забезпечує консультативну допомогу батькам (законним представникам);
•захисту прав здобувачів освіти від будь-яких видів і форм насильства, представляє їхні інтереси у правоохоронних і судових органах тощо;
•формуванню у здобувачів освіти відповідальної поведінки, культури здорового способу життя, збереження репродуктивного здоров’я;
•попередженню конфліктних ситуацій, що виникають під час освітнього процесу, запобіганню та протидії домашньому насильству.
Психологічна служба закладу професійної (професійно-технічної) освіти підпорядковується директору закладу.
Завдання психологічної служби: збереження та зміцнення психічного та соціального здоров’я, сприяння особистісному, інтелектуальному, фізичному і соціальному розвитку здобувачів освіти шляхом доповнення сучасних методів навчання та виховання ефективними психолого-педагогічними технологіями; сприяння забезпеченню психологічної безпеки, надання психологічної і соціально-педагогічної допомоги всім учасникам освітнього процесу.
Принципами діяльності психологічної служби є: науковість, цілісність і наступність, професійна компетентність та відповідальність; індивідуальний підхід; доступність соціально-педагогічних та психологічних послуг (допомоги); міждисциплінарність, комплексність і системність у здійсненні професійної діяльності; добровільність; людиноцентризм та партнерство; конфіденційність; дотримання норм професійної етики.
Функції психологічної служби:
діагностично-прогностична - психолого-педагогічне вивчення чинників становлення особистості, її індивідуального розвитку;
організаційно-методична - визначення стратегії, мети, завдань, планування діяльності психологічної служби та координація взаємодії учасників освітнього процесу;
корекційно-розвиткова - система впливів, спрямованих на подолання визначених проблем, труднощів, шкідливих звичок, негативних емоційних станів тощо у здобувачів освіти; здійснення психолого-педагогічних заходів з метою усунення відхилень у психофізичному та інтелектуальному розвитку і поведінці, подолання різних форм девіантної поведінки; сприяння розвитку освітніх, інтелектуальних, загальних, спеціальних та соціальних здібностей, формування мотивації до освітньої діяльності у здобувачів освіти; надання психолого-педагогічної допомоги здобувачам освіти з метою адаптації до умов навчання і життєдіяльності;
консультативна - допомога у вирішенні проблем щодо розвитку, виховання, навчання та формування психологічної і соціальної компетентності учасників освітнього процесу;
просвітницько-профілактична - поширення психологічних знань, виявлення фактів порушення прав дитини, вжиття заходів щодо подолання негативних чинників, які впливають на життєзабезпечення дитини, її моральний та соціальний розвиток, профілактика та попередження негативних впливів;
соціально-захисна - здійснення соціально-педагогічного супроводу учасників освітнього процесу, які опинилися у складних життєвих обставинах, перебувають у кризових ситуаціях (постраждали від соціальних, техногенних, природних катастроф, перенесли тяжкі хвороби, стреси, переселення, зазнали насильства тощо); захист конституційних прав і статусу, законних інтересів здобувачів освіти.
Напрями діяльності працівників психологічної служби:
Діагностика - виявлення причин труднощів у навчанні, інтелектуальному розвитку, соціально--психологічній адаптації; вивчення та визначення індивідуальних особливостей динаміки розвитку особистості, потенційних можливостей в освітньому процесі, професійному самовизначенні. Діагностика здійснюється групова та індивідуальна. Може проводитись як за планом роботи навчального закладу, так і за запитом учасника навчального процесу. А також наш заклад бере участь у соціологічних опитування та дослідженнях місцевого та всеукраїнського значення.
Профілактика - своєчасне попередження відхилень у розвитку та становленні особистості, міжособистісних стосунках, запобігання конфліктним ситуаціям в освітньому процесі. Психологічна служба навчального закладу здійснює систематичну профілактичну роботу у формі семінарів, годин спілкування, бесід. Практичний психолог та соціальний педагог є членами ради профілактики по запобіганню злочинів та правопорушень.
Корекція - усунення виявлених труднощів соціально-психічного розвитку здобувачів освіти, зниження ризиків проблем адаптації до освітнього середовища, схильності до залежностей та правопорушень, різних форм девіантної поведінки. Даний вид роботи здійснюється за результатами діагностики з окремими групами учнів, за допомогою тренінгових занять.
Навчальна діяльність - форма активного співробітництва, направлена на удосконалення, розвиток, формування особистості.
Консультування - багатофункціональний вид індивідуальної та групової роботи, спрямований на вирішення запитів, з якими звертаються учасники освітнього процесу.
Зв’язки з громадськістю - діяльність, спрямована на досягнення взаєморозуміння, співпрацю між окремими особами, колективами, соціальними групами, організаціями, державними органами управління. Ми співпрацюємо з громадською організацією «Джерело надії», по протидії торгівлі людьми; «Вінницьким обласним Центром з профілактики та боротьби зі СНІДом”, Центром психологічної та медичної допомоги «Клініка, дружня до молоді».
Просвіта - формування психологічної та соціальної компетентності учасників освітнього процесу. Здійснюємо тренінгові заняття для учнів за просвітницькими програмами: «Просвітницька робота серед молоді України щодо здорового способу життя за програмою “рівний-рівному”», «Дорослішай на здоров’я» «Здоровий спосіб життя».
Беремо участь у реалізації державних та національних програм щодо охорони фізичного і психічного здоров’я учнівської молоді:
• Загальнодержавна програма "Національний план дій щодо реалізації Конвенції ООН про права дитини" на період до 2021 року,
•Концепція Загальнодержавної цільової соціальної програми протидії ВІЛ-інфекції/СНІДу на 2014-2018 роки,
•Державна соціальна програма протидії торгівлі людьми на період до 2020 року (Наказ МОНУ від 08.04.2016 №405 «Про затвердження плану заходів МОНУ щодо протидії торгівлі людьми на період до 2020 року),
•Наказ МОНУ від 21.12.2015р №1327 «Про затвердження плану заходів МОНУ щодо реалізації Стратегії захисту та інтеграції в українське суспільство ромської національної меншини на період до 2020 року»,
•Обласна комплексна програма підтримки сім’ї, запобігання домашньому насильству, забезпечення рівних прав і можливостей жінок та чоловіків попередження торгівлі людьми на період до 2021 року
•«Обласна цільова програма роботи з обдарованою молоддю на 2018-2022 роки»
•Обласна програма «Майбутнє Вінниччини в збереженні здоров’я громадян» на 2016-2020 роки
•Обласна комплексна цільова програма підтримки учасників антитерористичної операції, членів їх сімей, та членів сімей загиблих (померлих) учасників антитерористичної операції на 2016-2018 роки
• Обласна програма «Майбутнє Вінниччини в збереженні здоров’я громадян» на 2016-2020 роки
•Наказ Міністерства освіти і науки України від 01.02.2010 № 59 «Про вжиття заходів щодо запобігання насильства над дітьми»
• Наказ МОНУ від 31.12.2015 р. № 1436 «Про затвердження Плану заходів щодо забезпечення права на освіту дітей з особливими освітніми потребами в загальноосвітньому просторі»
•Державна цільова соціальна програма «Молодь України» на 2016-2020 роки