У нашому неспокійному суспільстві, коли люди розучилися чути і слухати один одного, виникають непорозуміння, конфлікти, недослуховування думки співрозмовника. Для уникнення непорозумінь і проходять різні форми ведення діалогу у вигляді дебатів.

Над цією технологією працювала методична комісія «Суспільно-гуманітарних дисциплін», результатом якої стало чергове засідання. Члени методичної комісії продемонстрували вміння користуватися дебатами саме такого формату, де удосконалюються ораторські навички, накопичуються нові знання, розвивається структурне та критичне мислення.  

Мета дебатів:

-Переконати третю, нейтральну, сторону в тому, що ваші аргументи кращі, ніж у ваших опонентів.

-Навчити учасників користуватися різними джерелами інформації (документами, науково-популярною літературою, періодичною пресою, довідниками тощо), застосовувати переконливу аргументацію (істо¬ричні факти, інформаційні довідки, цитати тощо).

-Розвивати критичне мислення, уміння висловлювати власну точку зору і аргументувати її, посилаючись на джерела інформації.

Правила:

- уміння вести дискусію та вислуховувати опонента, толерантно ставитися до його думок, уміння організовувати промову, навчити учасників культури спілкування.

- Виховувати позитивні риси характеру й поведінки, пропагувати здо¬ровий спосіб життя, гуманне ставлення до людей, хворих на СНІД.

У дебатах приймали участь дві команди: стверджуюча (А) та заперечуюча (N), таймкіпер і троє суддів. Таймпікер регламентував час виступу гравців. Судді визначали, яка команда мала правильну, правдиву або пере¬конливішу позицію на захист теми. Оцінювалось ораторське мистецтво, вміння переконувати опонента та обґрунтованість наведеної інформації.

Стверджуюча команда, лідером якої виступала викладач Чорната Л. Й. встановила первинну лінію аргументації, зробила висновки, даючи чіткий погляд стверджуючої команди щодо теми. Відповідала зі своїми членами команди на перехресні запитання.

Заперечуюча команда, лідером якої виступав юрист Миколайчук В. О., піддавала критиці кожен аргумент стверджуючої команди, ідучи за структурою їх аргументації.

Команда чітко представила лінію аргументації заперечуючої команди, керуючись нормативними конституційними засадами про права особи на свободу пересування та вільний розвиток своєї особистості, відповідала на перехресні запитання, дотримуючись встановлених правил ведення дебатів та аргументуючи законодавчими.

По закінченню виступів усіх членів команд, судді прийшли до спільного висновку, що правил дебатів було дотримано: спостерігалась культура ведення діалогів, дотримання регламенту виступів, толерантне ставлення один до одного, аргументації кожної з команд були переконливими та доступними.

Таким чином, кожна з команд вийшла переможцем. Судді зауважили, що використання елементів дебатних технологій на уроках - це засіб критичного мислення учнів. Критичне мислення допомагає міркувати абстрактно, розвиваючи активну громадянську позицію.

Додати коментар


Захисний код
Оновити

Меню

Зараз на сайті Online: 

На сайті 8 гостей та відсутні користувачі

Статистика відвідування:

Останні новини:

«Творча молодь ...

      22 травня 2018 р. учні училища брали ...

Благодійна акція з ...

          07.05.2018р. Вінницькою міською ...

День Цивільної оборони ...

        Відповідно до плану роботи  ДНЗ ...

ІІ етап Всеукраїнського ...

18 квітня 2018 року відповідно до наказу ...

Вхід | Реєстрація

Scroll to top